19 Aralık 2014 Cuma

Güne YOGA ile Başlamak...

Yoga, fiziksel ve zihinsel disiplini tarif etmek için kullanılan bir terim olmakla beraber pek çok farklı anlamlar da taşımaktadır. Kökeni Sanskrit dilinden gelen yoga kontrol etmek, boyunduruk altına almak veya birleştirmek, bir araya getirme, karşılaşma, kavuşma olarak da ifade edilebilmektedir. Buradan yola çıkarak yoga için kişinin nefsini, bedenini ve davranışlarını kontrol ve disiplin altına almasıdır diyebiliriz.
Benim hayatımdaki yogayı ise güne daha enerjik, tazelenmiş başlamak için bir çeşit arınma yöntemi olarak tanımlayabilirim. Çeşitli esneme, nefes uygulamaları ve ardından gevşeme ile yaptığım sadece 10 dakikalık fiziksel çalışma ile kendimi güne hazırlamış oluyorum. Bu şekilde hem sabahın rehavetini üzerimden atmış hem de fiziki açıdan kaslarımı güçlendirmiş oluyorum. Yoga duruşları ve nefes kontrolleri ile kas ağrılarından zihinsel yorgunluğa kadar tümünden vücudumu temizlemiş hissediyorum.
Düzenli spor yapan biri olmama rağmen hayatıma yogayı dahil ettikten sonra kendimi daha uyumlu ve sağlıklı buluyorum. Günün stresine, yoğunluğuna beni hazırlayan adeta bir kalkan görevi görerek günün akışına karşı direncimi arttıran rahatlatıcı bir güç sanki yoga. Özellikle sabahın dinginliğinde güne yoga ile başlamak güneşin olmadığı günlerde bile güneşi doğuran ışık etkisi yaratıyor. Psikolojik ve zihinsel etkilerin yanı sıra metabolik etkileri de yadsınamayacak kadar çok. Tüm bedenimin ve hatta organlarımın yoganın ritmine uyum sağlayarak daha sağlıklı ve sistematik çalıştığını hissediyorum. Güne yoga ile uyanırken iç organlarım da uyanıp, güçleniyor.
Yoganın hayatımda yer bulmasının ardından sabahları evden çıktıktan sonra daha az stresli oluyorum. Önceleri özellikle İstanbul trafiğinde her şeye sinirlenirken ki yaşayanlar bilir bu hiç de zor değil şimdilerde ise sadece gülüp geçiyorum. Çünkü gerçekten günümüze böyle konuları sorun ederek stres dolu başlamak bizim enerjimizi emen ve tüm günümüze yayılan bir olumsuzluk kaynağı olarak geri dönüyor. Ayrıca yoga ile konsantrasyon ve zihinsel temizlik sağlayabildiğim için şimdiki zamana odaklanma yetisinde de artış yaşıyorum. Böylece geçmişte yaşanan olumsuzluklara hayıflanmayı ve gelecek üzerinde sürekli kaygı yaşamayı bırakarak şimdiki zamanın tadını çıkarıyorum.
Yoğun iş temposu, plazalar arasında boğularak çalışılan ortamların olumsuzluklarından kendimizi korumak için yoga en iyi yöntemdir. Yoga ile aynı zamanda yaşam kalitemizi de arttırmış oluruz. Kendimizi daha dinç ve zinde hissederiz. Yorgun uyanılan günlerin etkili ve kesin ilacı yogadır. Ve yoganın kesinlikle yaşı yoktur. Çocuklardan yaşlılara kadar herkesin uygulayabileceği bir spordur. Siz de günde sadece 10 dakikanızı ayırarak daha sağlıklı ve tazelenmiş bir güne başlamak istemez misiniz? Başladıktan ve faydalarını gördükten sonra zaten vazgeçmek istemeyeceksiniz…

Yoga ile mutlu, sağlıklı, huzurlu ve güçlü günler dileğiyle…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder